Over Marijn

Als mensen zichzelf kunnen observeren in hun dagelijkse bezigheden, maakt dat veel los. Ik vind het altijd weer verrassend om het effect van die spiegel te zien, en vind het mooi om dat te begeleiden. Mijn camera en ik kunnen echt het verschil maken in de dagelijkse interacties tussen mensen. Daarom wilde ik dit vak zo graag ingaan, na een carrière als cameravrouw, regisseur en journalist.

Dit is wat ik meeneem in de verschillende fasen van de videocoaching:

Filmen

Jarenlang was ik cameravrouw bij de Publieke Omroep en heb ik ontzettend veel beeldmateriaal vergaard in binnen- en buitenland. Een situatie helder in beeld brengen, opletten waar de camera moet zijn en tegelijkertijd zelf niet opvallen: het is een tweede natuur.

Observeren

Tijdens het filmen zie ik dingen gebeuren die iemand zelf niet zo snel ziet. Een camera in de hand maakt je oplettend. Onbewuste reacties, onderhuidse emoties, onverwachte wendingen: ik zie het, mijn camera registreert het.

Reflecteren

Zolang ik me kan herinneren heb ik al een goede antenne gehad voor wat er om me heen gebeurt, voor de dynamiek tussen mensen. Die voelsprieten heb ik verder ontwikkeld in mijn werk als journalist en regisseur. Een situatie van verschillende kanten bekijken. Doorvragen en ontdekken. Die kant van mezelf kan ik optimaal benutten in mijn werk als videocoach.

Handelen

Als je eenmaal iets zíet, kun je er ook iets aan doen. In de eerste plaats is mijn camera een spiegel: de beelden laten mijn klanten ontdekkingen doen over zichzelf. Ik help om die ontdekkingen om te zetten in daden, om hardop te benoemen wat beter en effectiever kan, en hoe.

 

Ik ben gecertificeerd en geregistreerd beeldcoach, aangesloten bij Stichting Via Beelden Coachen en het Register Beeldcoaching.

Over Marijn

Als mensen zichzelf kunnen observeren in hun dagelijkse bezigheden, maakt dat veel los. Ik vind het altijd weer verrassend om het effect van die spiegel te zien, en vind het mooi om dat te begeleiden. Mijn camera en ik kunnen echt het verschil maken in de dagelijkse interacties tussen mensen. Daarom wilde ik dit vak zo graag ingaan, na een carrière als cameravrouw, regisseur en journalist.

Dit is wat ik meeneem in de verschillende fasen van de videocoaching:

Filmen

Jarenlang was ik cameravrouw bij de Publieke Omroep en heb ik ontzettend veel beeldmateriaal vergaard in binnen- en buitenland. Een situatie helder in beeld brengen, opletten waar de camera moet zijn en tegelijkertijd zelf niet opvallen: het is een tweede natuur.

Observeren

Tijdens het filmen zie ik dingen gebeuren die iemand zelf niet zo snel ziet. Een camera in de hand maakt je oplettend. Onbewuste reacties, onderhuidse emoties, onverwachte wendingen: ik zie het, mijn camera registreert het.

Reflecteren

Zolang ik me kan herinneren heb ik al een goede antenne gehad voor wat er om me heen gebeurt, voor de dynamiek tussen mensen. Die voelsprieten heb ik verder ontwikkeld in mijn werk als journalist en regisseur. Een situatie van verschillende kanten bekijken. Doorvragen en ontdekken. Die kant van mezelf kan ik optimaal benutten in mijn werk als videocoach.

Handelen

Als je eenmaal iets zíet, kun je er ook iets aan doen. In de eerste plaats is mijn camera een spiegel: de beelden laten mijn klanten ontdekkingen doen over zichzelf. Ik help om die ontdekkingen om te zetten in daden, om hardop te benoemen wat beter en effectiever kan, en hoe.

 

Ik ben gecertificeerd en geregistreerd beeldcoach, aangesloten bij Stichting Via Beelden Coachen en het Register Beeldcoaching.